maanantai 4. helmikuuta 2013

To do-lista

Oikein jo hävettää tämän haasteen kanssa, sain tämän viime vuoden marraskuussa  Redroselta ja Kimaralta, ja mun kyllä piti tämä laittaa jo aiemmin mutta en sitten saanut aikaiseksi.. :S
Mutta nyt sitten!
Tässäpä haasteen ohjeet:
1. Kiitä haasteen antajaa
2. Jaa haaste eteenpäin, vaikka 4:lle
3. Ilmoita näille haasteista
4. Kerro oma kahdeksan kohdan to do- listasi ruokaan liittyen

Eli kiitos (ja anteeksi myöhäisestä haasteeseen tarttumisesta!) Redrose ja Kimara!

Nämä mun to do:t liittyy myös leivontaan, vaikka varmasti paljon on myös ruokalajeja mitä haluaisin kokeilla, mutta listaan nyt siinä järjestyksessä kun tulevat mieleen..

1. Tarte tatin
Tätä olen miettinyt pitkään, mutta en ole uskaltanut noita paistinpannuja laittaa uuniin kun en niin tiennyt kestääkö ne, mutta joulukuussa ostin sellaisen paistinpannun joka varmasti kestää uunia, eli jossain vaiheessa täytyy tätä tehdä!

2. Kampasimpukat
Haluaisin kokeilla näitä, näyttävät ainakin esim. Kauhukeittiössä ym ruokaohjelmissa aina (no silloin kun ne saavat tehtyä ne oikein ;) ) herkullisilta, olisi kiva kokeilla osaisiko niitä itse tehdä ja myös olisi kiva tietää mille ne maistuu -ja se kokeileminenkin voisi olla ihan leppoisaa kun ei olisi Ramsay karjumassa miten väärin mä sen teen..

3. Pikeerillä koristellut pikkuleivät
Siis tyyliin Ebe ym mestarit, jos joskus saisi itsestään irti kokeilla, en ole muuten edes pikeeriä koskaan tehnyt.. Tuntuu vaan että useimmiten se oma leipominen on sellaista että tehdään mahdollisimman nopeasti valmista..

4. Nokkonen
Ostin viime kesänä kuivattua nokkosta ja siitä lähtien se on tuolla kaapissa lojunut. Pitäisi tehdä siitä jotain! Jossain olen törmännyt valkosuklaa-nokkoskekseihin, ne ainakin kuulostaa hyvältä.. Tietty ihan letutkin siitä olisi varmasti hyviä.

5. Donitsit
Sellaisia ihania Arnolds-tyylisiä donitseja olisi ihana osata tehdä! Tosin petollista.. Ehkä parempi jättää kokeilematta ;D

6. Pasta
Olisi kiva joskus kokeilla tehdä itse pastaa, pastakonetta en kyllä omista ja varmaan voi olla työlästä saada pastasta tarpeeksi ohutta/tasaista käsipelillä mutta kai se mahdollista on.. Ehkä tähän voisi yhdistää tuon nokkosen ja saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;)

7. Red Velvet-kakku
Tuo näyttää ihanalta, mä vaan oon aina niin pihi etten raaskisi laittaa mitään pastaväriä purkillista (tai melkein) yhteen kakkuun :D

8. Snickers-jäätelökakku
Joskus mä vielä ostan sellaisen silikonivuoan missä voi tehdä suklaakuorrutteisen jäätelökakun! :D Kerran yritin tehdä tuon ihan tavallisessa muovikulhossa mutta arvaatte varmaan miten hyvin onnistui :D Maku on toki ok muodosta riippumatta mutta yksi ystävä tekee usein niin nättiä snickers-kakkua että mä haluan kans! Tupperwarella olisi sellainen tasainen silikonivuoka, juuri mulla oli kutsut mutta oli sen verran kaikkea muuta tarpeellista etten enää sitä raaskinut, ehkä sitten ensikerralla.. 

Sitten, kenelles mä tän jakaisin eteenpäin.. Melkein kaikki on jo tainneet tehdä tämän?
No jaan seuraaville, pahoittelen jos tulee vaikka ootte jo tehneet, voitte sitten jättää huomiotta :)

1. Tahmatassun jauhopurkille
2. Marian pieneen leipomoon
3. Maxin mamille
4. Mamman leivontanurkkaan             

4 kommenttia:

  1. Hei...en tiä olenkos ihan väärässä, mutta mä olen kerran tehnyt red velvet-kakkua ja muistelisin, ettei siihen laiteta erikseen mitään väriä, vaan se tulee ainesosien myötä, kirnupiimää yms. Pettääköhän mun muisti nyt vai olikos se niin...aika mielenkiintoinen to do lista sinulla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin Wikipedian mukaan Red Velvetiin lisätään aina punaista elintarvikeväriä (joissain ohjeissa jopa puolisen desiä :O!), mutta voihan sen toki tehdä ilmankin, muttei siitä silloin punaista pitäisi tulla. Tai en ainakaan itse ole sellaiseen ohjeeseen törmännyt..
      Ihanilta ne kyllä näyttää:
      https://www.google.fi/search?q=red+velvet+cake&hl=fi&client=firefox-a&hs=BAP&sa=X&tbo=u&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&source=univ&ei=jD0SUZ-yHauN4gTYuYCgDg&ved=0CDYQsAQ&biw=1920&bih=950

      Poista
    2. Lukaisin äsken tuon vastauksesi ja kaivoin samalla esiin ohjeen, jonka mukaan kakun tein...keski-ikäisellä mammalla muisti pätkii...siellähän se lukee 4rkl punaista elintarvikeväriä tms...sorit!

      Poista
  2. Kiitos hauskasta haasteesta, sieltä nyt löytyy mun listani :D

    VastaaPoista